MH trappe

Milena Bonifacini og Bodil Nielsen: "I HUS"
6. januar – 11. februar 2018
Udstillingen "I HUS" er en totalinstallation i Møstings Hus, hvor objekter, der traditionelt anskues som kunstværker, præsenteres side om side med hverdagslige genstande og kunstneriske halvfabrikata – hverdagsobjekter, der er bemalede og bearbejdede så de på én gang fremstår både vante og fremmede. Bonifacini og Nielsen præsenterer et elastisk værkbegreb, hvor det ophøjede og det profane, det kropslige og det stoflige støder sammen og skaber en legende og eventyrlig scene, hvor det hjemmevante kan anskues fra helt nye vinkler.


Michael Mørk: "Dream Catcher"
17. februar – 1. april 2018
Billedkunstner Michael Mørk arbejder med maleri i et udvidet felt. Hans soloudstilling i Møstings Hus vil bestå af en række mindre malerier og et større, der har kosmetikkens farvenuancer som omdrejningspunkt. Mennesket har altid malet sig. Gennem tiderne har kropsbemaling haft mange forskellige udtryk og betydninger, og på nutidig dansk findes udtrykket ”Hun er i fuld krigsmaling” for en kvinde, der er festklædt og sminket. Oprør og makeup smelter sammen, brydes og forenes i Mørks værker.


Jytte Rex: "Eftersøgning"
7. april – 20. maj 2018
Den danske billedkunstner og filminstruktør Jytte Rex viser på sin soloudstilling i Møstings Hus en række objekt-billeder, værker der spænder over et bredt spektrum af materialer såsom træ, metal, gips og glas, der transformerer fotografiske billeder, maleri og objekter. Tilsammen udgør det en vandring i stofligheder. Udstillingen er en eftersøgning af stoflighedernes muligheder, hvor de billeder, der ligger indlejret i stoffet, er den tynde membran mellem verden og øjets nethinde.


Nanna Riis Andersen: "Fillings"
26. maj – 1. juli 2018
Med udgangspunkt i kroppens hulrum, passager og kanaler, har Nanna Riis Andersen skabt de tegninger og skulpturer, der i denne periode udfylder Møstings Hus’ udstillingslokaler. Tegningerne mimer en form for organisk masse, der vækker associationer til muskelfibre og organisk væv. De støbte aluminiumsskulpturer har ansigtets hulrum som referenceramme: bihuler, pandehuler, mundhuler – som var alle disse hulrum blevet afmonteret hovedet og anbragt med korrekt anatomisk afstand i forhold til hinanden. Udstillingen ”Fillings” står i sin helhed som en undersøgelse af det indre kropslige landskab.


Inge Ellegaard
11. august – 8. oktober 2018
Billedkunstner Inge Ellegaard døde i august 2010, men hendes kunst, og de mange arbejder hun efterlod, lever stadig. Denne retrospektive udstilling præsenterer et bredt udpluk af disse værker. Ellegaard huskes særligt for sine mange variationer af blomstermalerier og bier, umiddelbart banale motiver. Men Ellegaards malerier er alt andet end banale. De åbner for et rum af oplevelser med udgangspunkt i kunstnerens helt særlige evne til at åbne selv det mest almindelige motiv, altid med en lille detalje, der skurrer, et irritationsmoment, der gør, at beskueren må se efter en ekstra gang og måske endda revidere sin umiddelbare oplevelse af værket. 


Christian Schmidt-Rasmussen: "Den første morgen og den sidste dag"
14. oktober – 10. december 2018
Maleri og scenografi føjes sammen, når Christian Schmidt-Rasmussen udstiller i Møstings Hus. Typisk for Schmidt-Rasmussen vil maleri, scenografi og tekst bevæge sig i næsten samme univers, dog uden direkte at illustrere hinanden. Medierne vil gensidigt udvide det fælles univers. Scenen for udstillingen er den første dag efter, at alt vi kender har taget sin afslutning. Det er ikke efterdønningerne af en katastrofe, ulykke, krig eller krise, men simpelthen bare en ny begyndelse. Men ikke mindst er det en surreel fortælling om den forvirrende optimisme og lette ængstelse, som det nye kan fremkalde, når det ikke står på skuldrene af det gamle. 

Billedkunstner Inge Ellegaard døde i august 2010, men hendes kunst, og de mange arbejder hun efterlod, lever stadig. Denne retrospektive udstilling præsenterer et bredt udpluk af disse værker. Ellegaard huskes særligt for sine mange variationer af blomstermalerier og bier, umiddelbart banale motiver. Men Ellegaards malerier er alt andet end banale. De åbner for et rum af oplevelser med udgangspunkt i kunstnerens helt særlige evne til at åbne selv det mest almindelige motiv, altid med en lille detalje, der skurrer, et irritationsmoment, der gør, at beskueren må se efter en ekstra gang og måske endda revidere sin umiddelbare oplevelse af værket.

Udstillingsprofil

For spørgsmål vedrørende udstillingsprofil & ansøgningsprocedure
kontakt
Museumsinspektør
Sille Brethvad
T: 30 73 80 30
sbr@frederiksbergmuseerne.dk

Få vores nyhedsbrev

UDSTILLINGER GENVEJE ÅBNINGSTIDER FLERE OPLEVELSER KONTAKT FØLG OS
Kommende                 
Presse                        
Foto og Film
Nyhedsbrev
Tirsdag-søndag 11-16
                         
Frederiksbergmuseerne
Museumsruten
Læs om fællesbillet
Andebakkesti 5, 2000 Frb +45 69 13 80 90
info@moestingshus.dk
facebook icon Instagram Logo QualiT Reviews